Meny

Betingelser og Vilkår

Betingelser og Vilkår

 

 

Handelsvilkår Vilkår og betingelser for nettstedet

I. I. Vilkår og betingelser for bruk av og salg gjennom nettstedet

II. Personvern

III. Vilkår og betingelser for kuponger

IV. Vilkår og betingelser for konkurranser

V. Retningslinjer for cookies

VILKÅR OG BETINGELSER FOR DINEHOME.NO SITT NETTSTED VIKTIG JURIDISK MERKNAD

Denne siden (sammen med våre retningslinjer for cookies) gir en oversikt over de vilkår og betingelser ("nettstedsvilkår") som gjelder for de tjenester som vi, DINEHOME NORGE AS ("vi" eller " DINEHOME NORGE AS ") tilbyr gjennom vårt nettsted http://www.dinehome.no samt alle mobile DineHome.no-applikasjoner som du får tilgang til nettstedet vårt eller tjenestene våre gjennom (samlet kalt "nettsted"). Les disse nettstedsvilkårene grundig før du bestiller et produkt gjennom nettstedet, siden disse nettstedsvilkårene gjelder ethvert kjøp av produktene som tilbys på nettstedet. Når du bestiller et produkt via nettstedet (enten nå eller i fremtiden), samtykker du i å være bundet av disse nettstedsvilkårene. Nettstedsvilkårene gjelder også bruken av nettstedet. Vi forbeholder oss retten til å endre disse nettstedsvilkårene fra tid til annen ved å endre dem på denne siden. Vi anbefaler at du skriver ut en versjon av disse nettstedsvilkårene for fremtidig referanse. Bruk av dine personlige data som du har sendt via nettstedet, reguleres av våre retningslinjer for personvern og retningslinjer for cookies. For å unngå enhver tvil gjør vi oppmerksom på at all referanse til "nettsted" i disse nettstedsvilkårene omfatter både aktuelle og fremtidige versjoner av nettstedet vårt http://www.dinehome.no samt enhver mobil DineHome-applikasjon som gir deg tilgang til nettstedet vårt eller tjenestene våre, uansett om tilgangen ble opprettet gjennom en aktuell eller fremtidig plattform eller enhet (inkludert, men ikke begrenset til, mobile nettsteder, mobile applikasjoner, assosiert nettsted eller relatert nettsted for midlertidig tilgang til nettstedet vårt eller tjenestene våre). Idet du går inn på et område på nettstedet vårt, aksepterer du disse nettstedsvilkårene. Hvis du ikke aksepterer disse nettstedsvilkårene, bør du forlate nettstedet øyeblikkelig, og du vil ikke kunne bestille noen produkter gjennom nettstedet.

I. VILKÅR OG BETINGELSER FOR BRUK AV OG SALG GJENNOM NETTSTEDET 1. INNLEDNING OG VÅR ROLLE 1.1. Opplysninger om bedriften: DINEHOME NORGE AS er en bedrift som er registrert i Norge med organisasjonsnummer 920 394 817, og med forretningsadresse Søren Lemmichsgate 7, 3015 Drammen, Norge 1.2. MVA-nummer: Vårt MVA-nummer er 922 633 517. 1.3. Tjeneste: Vi tilbyr deg en måte å kommunisere dine bestillinger på ("bestillinger") for produkter ("produkter")  2. VILKÅR FOR TILGANG TIL NETTSTEDET 2.1. Tilgang til nettstedet: Du kan ha tilgang til noen områder av nettstedet uten at du må foreta en bestilling eller registrere deg hos oss. De fleste nettstedsområdene er åpne for alle. 2.2. Aksept av vilkår: Idet du går inn på et område på nettstedet vårt, aksepterer du disse nettstedsvilkårene. Hvis du ikke aksepterer disse nettstedsvilkårene, bør du forlate nettstedet øyeblikkelig, og du vil ikke kunne bestille noen produkter gjennom nettstedet. 2.3. Revidering av vilkår: Vi kan revidere disse nettstedsvilkårene til enhver tid. Du bør kontrollere nettstedet regelmessig for å gå gjennom de aktuelle nettstedsvilkårene, for de er bindende for deg. Når du plasserer en bestilling gjennom oss, omfattes du av de reglene for personvern og vilkår og betingelser som gjelder på det tidspunktet du foretar bestillingen. 2.4. Ansvar: Du er ansvarlig for å iverksette alle nødvendige tiltak for å ha tilgang til nettstedet. Du er også ansvarlig for å sikre at alle personer som har tilgang til nettstedet gjennom din Internett-forbindelse, er informert om disse nettstedsvilkårene og at de overholder dem. 3. DIN STATUS 3.1. Berettigelse og alder: Når du foretar en bestilling gjennom nettstedet, garanterer du at: 3.1.1. du er juridisk berettiget til å inngå bindende kontrakter, og 3.1.2. du er minst 18 år gammel. 4. SLIK BESTILLER DU, OG SLIK BLIR BESTILLINGEN BEHANDLET 4.1. Sette sammen bestillingen: Når du har valgt de produktene som du vil bestille fra menyen til den nettsiden du har valgt og har oppgitt annen nødvendig informasjon, får du anledning til å sende bestillingen ved å klikke på "fortsett", "plasser min bestilling" eller liknende knapp. Det er viktig at du kontrollerer all informasjonen du oppgir og at du retter eventuelle feil før du klikker på denne knappen, for så snart du har trykket på den, blir bestillingen din behandlet og kan ikke korrigeres. 4.2. Endre eller avbryte en bestilling: Når du har sendt bestillingen din og betalingen din er bekreftet, har du ikke rett til å endre eller avbryte bestillingen din, ei heller har du rett til å få pengene dine tilbake (les paragraf 4.4 for mer informasjon om prosessen for avviste bestillinger). Hvis du ønsker å endre eller avbryte bestillingen, kan du kontakte vårt kundeserviceteam som beskrevet i paragraf 6.3, så vil de forsøke å ta kontakt med kundeservice, for å videreformidle din forespørsel. Det er imidlertid ingen garanti for at vi vil være i stand til å nå kundeservice eller at DINEHOME NORGE AS vil etterkomme i din forespørsel, siden det kan hende at de allerede har begynt å behandle bestillingen din. 4.3. Betalingsbekreftelse: Dersom din betaling ikke blir bekreftet, blir ikke bestillingen din behandlet eller sendt videre til den gjeldende kundeservice. 4.4. Behandling av dine bestillinger og kundeservice avvisninger: Når vi mottar din bestilling, begynner vi å forberede den ved å sende den til den gjeldende restaurant og sender deg en melding pr e-post om at din bestilling blir behandlet. Merk at hvis du ser en bekreftelsesside på nettstedet og hvis du mottar en bekreftelses-e-post, angir begge disse tingene kun at din bestilling er mottatt og blir behandlet av oss, men ikke nødvendigvis at din bestilling er blitt akseptert av Restauranten. Vi oppmuntrer alle våre butikker til å akseptere alle bestillinger og øyeblikkelig gi melding om eventuell avvisning, og vi vil melde fra til deg (vanligvis pr e-post) så snart det er praktisk mulig dersom en Restaurant avviser bestillingen din. En Restaurant har imidlertid rett til etter eget skjønn å avvise en bestilling til enhver tid hvis den har det for travelt, grunnet værforbehold eller av annen årsak. 4.5. Levering av bestillingen: Anslått tid for leveringer og hentinger opplyses av Restauranten og er kun veiledende. Verken vi eller Restauranten kan garantere at bestillingene blir levert eller er tilgjengelig innenfor den anslåtte tiden. 5. PRIS OG BETALING 5.1. Merverdiavgift og leveringskostnader: Prisene er de samme som er oppgitt på nettstedet. Disse prisene inkluderer MVA, men kan være uten leveringskostnader (hvis du har valgt levering istedenfor henting). Slike kostnader legges eventuelt til det utestående totalbeløpet. 5.2. Uriktige priser: Dette nettstedet inneholder et stort antall menyer, og det er mulig at noen av menyene kan inneholde uriktige priser. Dersom den riktige prisen for en bestilling er høyere enn den prisen som er oppført på nettstedet, vil vi vanligvis kontakte deg før gjeldende bestilling forsendes. I så fall er verken vi eller gjeldende Restauranten på noen måte forpliktet til å sikre at du får bestillingen til den uriktige, lavere prisen eller å gi deg kompensasjon for den uriktige prisen. 5.3. Betalingsmetoder: Betaling for bestillinger må gjøres med et godkjent kreditt- eller bankkort via nettstedet eller kontant til Restauranten idet du mottar leveringen. 5.4. Kortbetalinger: Hvis du betaler med kreditt- eller bankkort, kan det hende at du må vise kortet til Restauranten ved leveringen som identifikasjon, slik at den kan kontrollere at kortet stemmer overens med de opplysningene som ble mottatt for bestillingen. Vær oppmerksom på at fra tid til annen kan det oppstå overføringsforsinkelser når du betaler med kort. Dette kan bety at en betaling kan ta opptil seksti (60) dager før den trekkes fra bankkontoen din eller blir belastet på kreditt- eller bankkortet ditt. 5.5. Kreditter og rabattkuponger: Du kan få kreditt eller rabatt på bestillingen din hvis du bruker en reklamekupong eller kode som du finner på nettstedet, og som er bekreftet av Restauranten, og du betaler da bare for differansen med kreditt- eller bankkortet ditt. Les Vilkår og betingelser for kuponger for hele teksten angående vilkår og betingelser når det gjelder bruk av kreditter og rabattkuponger. Vær oppmerksom på at standard bankprosedyrer kan føre til at din bank eller kortutsteder først vil "øremerke" hele bestillingsbeløpet (før eventuell kreditt eller rabatt) på kontoen din fra 3 til 5 arbeidsdager (eller lengre, avhengig av din bank eller kortutsteder), og at dette beløpet derfor vil være utilgjengelig på kontoen din i denne perioden. Kreditten eller rabatten trer i kraft når din bank eller kortutsteder overfører betalingen for dine bestillinger til oss, og når dette skjer vil beløpet på kreditten eller kupongen ikke bli overført til oss, men vil istedenfor bli satt inn på din disponible saldo av din bank eller kortutsteder. Du erkjenner og samtykker i at verken vi eller gjeldende Restaurant vil være ansvarlige eller bli gjort ansvarlige overfor deg i forbindelse med denne forsinkelsen som banken eller kortutstederen forårsaker når et beløp føres tilbake på din konto. 5.6. Avviste bestillinger: Standard bankprosedyrer kan føre til at når du har sendt en bestilling som du betaler med kreditt- eller bankkort, og din betaling er registrert, vil din bank eller kortutsteder "øremerke" hele bestillingsbeløpet. Dersom bestillingen din så blir avvist av Restauranten (som beskrevet i paragraf 4.4 over) eller avbrutt av annen grunn, vil din bank eller kortutsteder ikke overføre beløpet for bestillingen til oss, men isteden sette gjeldende beløp tilbake på din disponible saldo. Dette kan imidlertid ta mellom 3 og 5 arbeidsdager (eller lengre, avhengig av din bank eller kortutsteder). Du erkjenner og samtykker i at verken vi eller gjeldende Restauranten vil være ansvarlige eller bli gjort ansvarlige overfor deg i forbindelse med denne forsinkelsen som banken eller kortutstederen forårsaker når et beløp føres tilbake på din konto. 6. KUNDESERVICE 6.1. Generelt: Kundeservice er et veldig viktig tema hos oss. Som spesifisert i paragrafene 6.5 og 11 vil vårt kundeserviceteam derfor prøve å støtte deg så langt som mulig hvis du har problemer med bestillingen din. Du kan kontakte vårt kundeserviceteam ved å klikke på eller velge knappen "Trenger du hjelp?", "Hjelp?" eller liknende eller ved å ringe telefonnummeret som du finner på nettstedet. 6.2. Spørsmål om bestillingen: Hvis bestillingen din tar lengre tid enn forventet eller du har andre problemer med bestillingen, kan du ta kontakt med vårt kundeserviceteam som beskrevet over, så vil en av våre kundeservicemedarbeidere prøve å ta kontakt med butikken for å følge opp forespørselen din. 6.3. Endre eller avbryte en bestilling: Hvis du ønsker å endre eller avbryte bestillingen etter at du har sendt den og betalingen er registrert, kan du kontakte vårt kundeserviceteam som beskrevet over, så vil de forsøke å ta kontakt med butikken, for å videreformidle din forespørsel. Det er imidlertid ingen garanti for at vi vil være i stand til å nå butikken og vil etterkomme din forespørsel, siden det kan hende at de allerede har begynt å behandle bestillingen din. 6.4. Reklamasjoner eller tilbakemelding: Dersom du ikke er fornøyd med kvaliteten på et produkt eller en tjeneste som er gitt av en Restaurant, kan du eventuelt gi tilbakemelding i form av rangeringer, kommentarer og vurderinger på nettstedet (samlet kalt "vurderinger") for å gi uttrykk for din erfaring. Vurderingene er en viktig del av vår kvalitetskontrollprosess. 6.5. Kompensasjon: Hvis du ikke er fornøyd med kvaliteten på et produkt eller en tjeneste som er gitt av en Restaurant, og du ønsker å be om å få refundert pengene, en proporsjonal prisreduksjon eller en annen form for kompensasjon, bør du kontakte Restauranten direkte for å gi uttrykk for reklamasjonen. Hvis du ikke er i stand til å kontakte Restauranten, eller Restauranten nekter å behandle reklamasjonen din, kan du ta kontakt med vårt kundeserviceteam som beskrevet over innen 48 timer etter at du gjorde bestillingen, så vil en av våre kundeservicehjelpere prøve å kontakte Restauranten for å be om kompensasjon på dine vegne. Vær oppmerksom på at vi ikke har noen kontroll over Restauranten eller kvaliteten på produktene eller tjenestene de leverer, og at vi ikke kan tilby å ta, og heller ikke har, noe ansvar eller noen forpliktelse for å tilby noen form for kompensasjon til deg på vegne av Restaurantene. 7. LISENS 7.1. Vilkår for tillatt bruk: Du har tillatelse til å bruke nettstedet og skrive ut og laste ned utdrag fra nettstedet til egen, ikke-kommersiell bruk på følgende grunnlag: 7.1.1. Du må ikke misbruke nettstedet (inkludert gjennom hacking eller "skraping"). 7.1.2. Hvis ikke annet er bestemt er opphavsretten og andre immaterielle eiendomsrettigheter til nettstedet og til materiellet som offentliggjøres her (inkludert, men ikke begrenset til, fotografier og grafiske bilder) eiet av oss eller av våre lisensgivere. Disse arbeidene er beskyttet av regler om opphavsrett og avtaler over hele verden, og alle rettighetene forbeholdes. I henhold til disse nettstedsvilkårene er enhver bruk av utdrag fra nettstedet som ikke er i overensstemmelse med paragraf 7.1, forbudt. 7.1.3. Du må ikke modifisere de digitale eller utskrevne kopiene av noe materiell som du skriver ut i overensstemmelse med paragraf 7.1, og du må ikke bruke noen bilder, fotografier eller annen grafikk samt video- og lydsekvenser adskilt fra eventuelt ledsagende tekst; 7.1.4. Du må sikre at vår status som forfatter til materialet på nettstedet alltid respekteres; 7.1.5. Du har ikke tillatelse til å bruke noe materiell på nettstedet eller selve nettstedet for kommersielle formål uten å innhente lisens fra oss. 7.2. Begrensning av bruk: Bortsett fra det som er spesifisert i paragraf 7.1 må nettstedet ikke brukes, og ingen deler av nettstedet må reproduseres eller lagres, på noe annet nettsted eller inkluderes i noen offentlig eller privat elektronisk søkesystem eller søketjeneste uten vår forutgående skriftlige tillatelse. 7.3. Forbehold om rettigheter: Enhver rettighet som ikke uttrykkelig er gitt i disse nettstedsvilkårene, forbeholdes oss. 8. SERVICE TILGANG 8.1. Tilgang til nettstedet: Selv om vi prøver å sikre at nettstedet vanligvis er tilgjengelig 24 timer i døgnet, er vi ikke forpliktet til å gjøre dette, og vi overtar intet ansvar overfor deg dersom nettstedet på et tidspunkt eller i en periode ikke skulle være tilgjengelig. 8.2. Midlertidig utelukkelse fra tilgang: Tilgangen til nettstedet kan bli midlertidig stengt til enhver tid, og uten varsel. 8.3. Informasjonssikkerhet: Det er ikke fullt ut trygt å overføre informasjon via Internett. Selv om vi iverksetter de tiltakene som loven krever for å beskytte din informasjon, kan vi ikke garantere sikkerheten når du overfører dine data til nettstedet. Enhver overføring skjer for din egen risiko. 9. BESØKERNES MATERIALE OG VURDERINGER 9.1. Generelt 9.1.1. I motsetning til personlig informasjon som identifiserbar, som defineres under våre retningslinjer for personvern, vil alt materiale du poster, laster opp eller overfører til nettstedet (inkludert, uten begrensning, vurderinger) ("besøkermateriale") bli betraktet som ikke-konfidensielt og ikke-egen eid. Hvis du poster, laster opp eller overfører besøkermateriale, frembyr og garanterer du at du eier eller på annen måte kontrollerer alle rettighetene for slikt besøkermateriale. Du samtykker i at vi ikke har noen forpliktelser med hensyn til besøkermateriale og at vi og enhver annen som vi spesifiserer fritt kan kopiere, fremlegge, distribuere, innlemme og på annen måte bruke ethvert besøkermateriale og alle data, bilder, lyder, tekster og andre ting materialet omfatter, til hvilket som helst og alle kommersielle eller ikke-kommersielle formål. 9.1.2. Du frembyr og garanterer at ethvert besøkermateriale som du poster, laster opp eller overfører, verken nå eller senere bryter med noen restriksjoner i paragrafene 9.2 til 9.3 nedenfor. 9.2. Retningslinjer for besøkermateriale: Det er forbudt å poste, laste opp eller overføre ethvert besøkermateriale (inkludert eventuelle vurderinger) til eller fra nettstedet som: 9.2.1. bryter med en gjeldende lokal, nasjonal eller internasjonal lov; 9.2.2. er ulovlig eller bedragersk; 9.2.3. utgjør uautorisert annonsering; eller 9.2.4. inneholder skadelig virus eller andre skadelige programmer. 9.3. Retningslinjer for besøkervurderinger: Spesielt (men ikke begrenset til), enhver vurdering som du sender gjennom nettstedet må ikke: 9.3.1. inneholde noe injurierende, obskønt eller støtende materiale; 9.3.2. fremme vold eller diskriminering; 9.3.3. krenke en annen persons immaterielle rettigheter; 9.3.4. bryte med noen rettslige plikter overfor en tredjepart (som f.eks. plikt om sikkerhet); 9.3.5. annonsere illegal aktivitet eller trenge inn på andres rettighet; 9.3.6. gi inntrykk av at de er av vår opprinnelse; eller 9.3.7. brukes for å kamuflere en annen person eller for å feil representere din bedrift med en annen person. 9.4. Fjerning av vurderinger: De forbudte handlingene som er opplistet i paragrafene 9.2 og 9.3 over, er ikke uttømmende. Vi forbeholder oss retten til å (men overtar ingen forpliktelser unntatt det som kreves av loven), og kan etter eget skjønn, fjerne eller redigere enhver vurdering eller annet besøkermateriale som er postet, lastet opp eller overført til nettstedet, og som vi mener bryter et forbud i paragrafene 9.2 eller 9.3 over, eller som det på annen måte må stilles innvendinger mot eller som kan utsette oss eller tredjepart for skade eller ansvar, uansett art, eller uansett annen årsak. 9.5. Bruk av vurderinger: Vurderingene og annet besøkermateriale som nettstedet inneholder er kun beregnet til informasjonsformål og utgjør ikke noe råd fra oss. Vurderinger og besøkermateriale gjengir meningene til de kundene som har bestilt gjennom nettstedet eller andre tredjeparter, og eventuelle utsagn, råd eller meninger som er gitt av slike personer, er kun deres. Følgelig, så langt det er mulig under gjeldende lov, anser vi oss ikke ansvarlige eller forpliktet overfor noen for vurderinger eller annet besøkermateriale, inkludert, men ikke begrenset til, uansett feil, krenkelse, obskønitet, utelatelse eller usannhet som du kanskje kan finne i slikt materiale. 9.6. Ansvar: Du samtykker i å holde oss skadesløs mot ethvert tap, skade og krav (og alle relaterte kostnader) som er oppstått fra eller som stilles mot oss av en Restaurantens eller tredjepart og som er oppstått fra eller i forbindelse med en vurdering eller besøkermateriale som du har gitt, og som bryter enhver av de fremstillingene og garantiene, overenskomstene eller restriksjonene som er spesifisert paragraf 9. 9.7. Fremleggelse for myndigheter og domstoler: Du erkjenner at vi samarbeider helt og holdent med enhver beslutningsdyktig myndighet som ber om eller krever at vi skal fremlegge identiteten eller lokasjonen til de som poster en vurdering eller annet besøkermateriale som bryter med paragraf 9.2 eller 9.3, eller enhver annen gjeldende restriksjon, og du fritar oss helt og holdent så langt det er mulig etter loven fra alt ansvar i forbindelse med slik fremleggelse. 10. LENKER TIL OG FRA ANDRE NETTSTEDER 10.1. Tredjeparts nettsteder: Lenker til tredjeparts nettsteder på nettstedet er kun gitt for at du kanskje kan ha nytte av dem. Hvis du bruker disse lenkene, forlater du nettstedet. Vi har ikke gjennomgått, og kontrollerer ikke, disse tredjeparts nettsteder (og er ikke ansvarlige for disse nettstedene eller deres innhold eller tilgjengelighet). Vi verken støtter eller står inne for disse nettstedene, deres innhold eller følgene av å bruke slike nettsteder eller slikt innhold. Hvis du bestemmer deg for å åpne noen av disse tredjeparts nettsteder som er lenket til nettstedet, gjør du dette helt og holdent på egen risiko. 10.2. Tillatelse til å sette inn lenke: Du kan sette inn lenke på nettstedets hjemmeside (www.dinehome.no) forutsatt at: 10.2.1. du gjør dette på en hederlig og lovlig måte som ikke skader eller utnytter vårt rykte; 10.2.2. du ikke oppretter en lenke fra et nettsted som ikke eies av deg eller på noen måte som antyder en form for assosiering med eller inneståelse fra oss som ikke eksisterer; 10.2.3. ethvert nettsted som du oppretter lenke for må samsvare med innholdsstandardene som er spesifisert i nettstedsvilkårene (spesielt i paragraf 9 (Besøkernes materiale og vurderinger)); 10.2.4. vi har rett til å trekke lenketillatelsen tilbake til enhver tid, uansett årsak. 11. ANSVARSFRASKRIVELSER 11.1. Nettstedsinformasjon: Selv om vi prøver å sikre at informasjonen på nettstedet er korrekt, kan vi ikke love at den er nøyaktig eller fullstendig. Vi kan til enhver tid foreta endringer i materialet på nettstedet eller i tjenestene, produktene og prisene som er beskrevet der, uten varsel. Materialet på nettstedet kan være gammelt, og vi forplikter oss ikke til å oppdatere slikt materiale. 11.2. Menyinformasjon: Vi prøver å kopiere informasjon om navn, beskrivelser, priser, spesialtilbud, og annen informasjon ("menyinformasjon") så nøyaktig som mulig fra menyene som vi mottar fra Restaurantene. Likevel er det Restaurantene som er ansvarlige for å tilby denne menyinformasjonen, samt sikre at den rent faktisk er nøyaktig og oppdatert, og vi påtar oss intet slikt ansvar. Hvis du er i tvil om at innholdet i en rett eller andre menyinformasjoner, bør du rådføre deg direkte med Restauranten, før du bestiller. 11.3. Handlinger og utelatelser fra DineHome side: Den juridiske kontrakten for levering og kjøp av produkter gjøres mellom deg og den Restaurant som du plasserer bestillingen hos. Vi har ingen kontroll over handlingene eller utelatelsene fra noen butikk. Uten å begrense de generelle reglene over, erkjenner og aksepterer du følgende når du bruker nettstedet: 11.3.1. Vi overtar intet ansvar for at produktene som er bestilt fra en Restaurant gjennom nettstedet vil være av tilfredsstillende kvalitet eller egnet for ditt formål, og vi fraskriver oss enhver slik garanti. 11.3.2. Anslått tid for leveringer og hentinger opplyses av Restauranten og er kun veiledende. Verken vi eller Restauranten kan garantere at bestillingene blir levert eller er tilgjengelige for den anslåtte tiden. 11.3.3. Vi oppmuntrer alle våre Restauranter til å akseptere alle bestillinger og øyeblikkelig gi melding om eventuell avvisning, og vi vil melde fra til deg (vanligvis per e-post) så snart det er praktisk mulig dersom en Restaurant avviser bestillingen din. Vi garanterer imidlertid ikke at en Restaurant vil akseptere alle bestillinger, og en restaurant har til enhver tid rett til å avvise en bestilling etter eget skjønn hvis den har det for travelt, grunnet værforbehold eller av annen årsak. 11.3.4. Ansvarsfraskrivelsene over begrenser på ingen måte dine rettigheter etter loven overfor enhver Re. 11.4. Ekskludering av vilkår: Vi tilbyr deg tilgang til nettstedet og tjenestene på det grunnlag at, så langt det er mulig etter loven, vi unntas fra alle alle fremstillinger, garantier, betingelser, ansvarstaken og andre vilkår i forbindelse med nettstedet og tjenesten (inkludert enhver unntakelse, garanti, betingelse, ansvarstaken og andre vilkår som på annet vis kan gjelde for nettstedet eller tjenesten eller på annen måte kan være implisitt eller innlemmet i disse nettstedsvilkårene gjennom vedtekter, sedvanerett eller på annen måte). 12. ANSVAR 12.1. Generelt: Intet i disse nettstedsvilkårene unntar eller begrenser vårt ansvar for død eller personskade som oppstår på grunn av vår forsømmelse, vårt ansvar for bedragerske opplysninger eller noe som helst ansvar som ikke kan unntas eller begrenses under gjeldende lov. Intet i disse nettstedsvilkårene har innvirkning på dine rettigheter etter loven. 12.2. Ekskludering av ansvar: Som regulert av klausul 12.1 vil vi ikke under noen som helst omstendigheter være ansvarlige overfor deg, verken ifølge kontrakt, cuplaansvar (inkludert forsømmelse), brudd på lovbestemt plikt eller på annen måte, selv om dette kunne forutses, som er oppstått under eller i forbindelse med tjenesten eller nettstedet (inkludert bruk, manglende evne til bruk eller resultat av bruk av tjenesten eller nettstedet) for: 12.2.1. ethvert tap av fortjeneste, salg, forretning eller inntekt 12.2.2. tap eller ødeleggelse av data, informasjon eller programvare; 12.2.3. tap av forretningsmulighet; 12.2.4. tap av forventede renter; 12.2.5. tap av goodwill; eller 12.2.6. ethvert indirekte eller konsekvensielt tap. 12.3. Begrensning av ansvar: Som følger av klausulene 11, 12.1 og 12.2 skal vårt totale ansvar overfor deg når det gjelder alle andre tap som oppstår på grunn av eller i forbindelse med tjenesten eller nettstedet verken ifølge kontrakt, culpaansvar (inkludert forsømmelse), brudd på lovbestemt plikt eller på annen måte ikke under noen omstendigheter overskride to ganger verdien for din bestilling, eller NOK 1.000, uansett det som er lavest av disse to alternativene. 12.4. Ekstra kostnader: Du påtar deg det fulle og hele ansvaret for alle ekstra eller assosierte kostnader som kan oppstå for deg i forbindelse med eller som resultat av din bruk av nettstedet, inkludert, men ikke begrenset til, kostnader i forbindelse med tjenesten, reparasjon eller tilpasning av utstyr, programvare eller data som du eventuelt eier, leaser eller har lisens på eller på annen måte bruker. 13. AVSLUTNING 13.1. Grunner for avslutningen: Vi kan avslutte eller utelate (helt etter eget skjønn) din rett til å bruke nettstedet eller tjenesten øyeblikkelig ved å varsle deg skriftlig (inkludert per e-post) hvis vi etter eget skjønn oppfatter at: 13.1.1. du har brukt nettstedet slik at dette bryter med paragraf 7.1 (lisens); 13.1.2. du har postet vurderinger eller annet besøkermateriale som bryter med paragrafene 9.2 eller 9.3 (Besøkendes materiale og vurderinger); 13.1.3. du har brutt paragraf 10.2 (Lenker til og fra andre nettsteder); eller 13.1.4. du har brutt et hvilket som helst annet vilkår angående materiale i disse nettstedsvilkårene. 13.2. Forpliktelser i forbindelse med avslutning: I forbindelse med en oppsigelse eller utelukkelse må du øyeblikkelig destruere alle utdrag som du har lastet ned eller skrevet ut fra nettstedet. 14. SKRIFTLIG KOMMUNIKASJON 14.1. Gjeldende lovgivning krever at noe av informasjonen eller kommunikasjonen som vi sender deg, skal være skriftlig. Når du bruker nettstedet eller bestiller produkter via nettstedet, aksepterer du at kommunikasjon med oss i hovedsak vil foregå elektronisk. Vi vil kontakte deg per e-post eller tilby deg informasjon ved å poste meldinger på nettstedet. Av avtale tekniske grunner samtykker du i denne elektroniske kommunikasjonsmåten, og du erkjenner at alle kontrakter, meldinger, informasjoner og annen kommunikasjon som vi tilbyr deg elektronisk, samsvarer med ethvert juridisk krav om at slik kommunikasjon skal være skriftlig. Denne betingelsen begrenser på ingen måte dine rettigheter etter loven. 15. HENDELSER UTENFOR VÅR KONTROLL 15.1. Vi er ikke ansvarlige dersom våre forpliktelser ifølge disse nettstedsvilkårene ikke blir utført eller blir utført forsinket på grunn av hendelser som ligger utenfor vår rimelige kontroll ("force majeure-hendelse"). 15.2. En force majeure-hendelse inkluderer enhver handling, hendelse, -uteblitt hendelse, utelatelse eller ulykke utenfor vår rimelige kontroll og inkluderer spesielt (uten begrensning) følgende: 15.2.1. streiker, lock-out eller andre arbeidskonflikter; 15.2.2. uroligheter, opprør, invasjon, terroranslag eller trussel om terroranslag, krig (enten erklært eller ikke) eller trussel om eller forberedelse til krig; 15.2.3. brann, eksplosjon, storm, oversvømmelse, jordskjelv, innsynkning, epidemier eller annen naturkatastrofe; 15.2.4. umulighet å bruke tog, båt, fly, vei gående kjøretøy eller andre offentlige eller private transportmidler; 15.2.5. umulighet å bruke offentlige eller private telekommunikasjonsnettverk; og 15.2.6. bestemmelser, dekreter, lovgivning, reguleringer eller restriksjoner fra enhver sittende regjering. 15.3. Vår ytelse ifølge disse nettstedsvilkårene skal anses som innstilt så lenge en eventuell force majeure-hendelse vedvarer, og vi vil ha forlenget tid til å utøve våre ytelser så lenge slik periode varer. Vi vil gjøre rimelige bestrebelser på å få avsluttet en eventuell force majeure-hendelse eller på å finne en løsning som gjør oss i stand til å utøve våre forpliktelser ifølge disse nettstedsvilkårene til tross for force majeure-hendelsen. 16. TILLEGGSVILKÅR 16.1. Personvern: Vi er forpliktet til å beskytte ditt personvern og din sikkerhet. Alle personlige data som vi henter inn fra deg blir behandlet i samsvar med våre personvernbestemmelser. Vi ber deg lese gjennom personvernbestemmelsene våre, som er innlemmet i disse nettstedsvilkårene med denne referansen, og er som er tilgjengelige her. 16.2. Andre vilkår: Vi ber deg også om å lese våre retningslinjer for cookies for informasjon om hvordan og hvorfor vi bruker informasjonskapsler til å forbedre kvaliteten på nettstedet og tjeneste, våre vilkår og betingelser for kuponger for informasjon angående bruken av kreditter og kampanjerabatter på nettstedet, og våre vilkår og betingelser for konkurranser for informasjon angående vilkårene som gjelder for konkurranser som vi kan kjøre fra tid til annen. Alle disse er innlemmet i disse nettstedsvilkårene med denne referansen. 16.3. Fra skillelse: Hvis en beslutningsdyktig myndighet avgjør at noen av disse nettstedsvilkårene ikke er gyldige, lovlige eller kraftbærende, skal gjeldene vilkår, betingelse eller krav i den utstrekning de er ugyldige, ulovlige eller ikke bærekraftig skilles fra de gjenstående vilkår, betingelser og krav, som vil fortsette å være gyldige så langt det er mulig ifølge loven. 16.4. Hele avtalen: Disse nettstedsvilkårene og ethvert annet dokument som det uttrykkelig refereres i dem utgjør hele avtalen mellom deg og oss og setter ut av kraft alle tidligere diskusjoner, korrespondanse, forhandlinger, tidligere arrangementer, overenskomster eller avtaler mellom oss som gjelder avtalens gjenstand. 16.5. Ingen ettergivelse: Enhver mangel eller forsinkelse fra din eller vår side i å forfølge (helt eller delvis) ethvert krav i disse nettstedsvilkårene vil ikke bli tolket som ettergivelse av dine eller våre rettigheter eller tilsagn. 16.6. Tildeling: Du har ikke rett til å overdra dine rettigheter eller plikter ifølge disse nettstedsvilkårene uten vår skriftlige tillatelse på forhånd. Vi kan overdra enhver av våre rettigheter eller plikter ifølge disse nettstedsvilkårene uten din skriftlige tillatelse på forhånd til en av våre filialer eller til enhver bedrift som vi går inn i samarbeid med, kjøper eller selges til. 16.7. Overskrifter: Overskriftene i disse nettstedsvilkårene er kun inkludert av bekvemmelighetshensyn og skal ikke virke inn på tolkingen av dem. 17. GJELDENDE LOV OG JURISDIKSJON 17.1. Disse nettstedsvilkårene skal styres av og er satt sammen i overensstemmelse med norsk lov. Tvister og krav som oppstår i forbindelse med disse nettstedsvilkårene (inkludert tvister og krav utenfor kontrakten) skal være gjenstand for norske domstolers eksklusive jurisdiksjon. II. PERSONVERNBESTEMMELSENE TIL DINEHOME NORGE AS Vi er forpliktet til å beskytte personvernet til alle som besøker nettstedet, inkludert alle besøkende som har tilgang til nettstedet eller tjenestene gjennom en mobil applikasjon eller annen plattform eller enhet. Vi ber deg lese gjennom følgende personvernbestemmelser, som forklarer hvordan vi bruker og beskytter din informasjon. (se www.dinehome.no/personvern) Når du besøker og/eller bruker tjenesten på nettstedet er du innforstått med, og hvor dette kreves samtykker du til, at din informasjon hentes inn, brukes og overføres slik det er spesifisert i disse bestemmelsene.